A fizioterápia aktuális kérdései a neurológiában

Szervező: MGYFT

Helyszín:
A továbbképzés távoktatásban történik és online vizsgával zárul.
Online továbbképzés
2023. 02. 01. - 2023. 02. 28.
Online teszt vizsga
2023. 03. 01. - 2023. 03. 05.
Jelentkezési határidő:
2023. 02. 24.
Normál ár:
15 000 Ft
Tagoknak:
5 000 Ft

A fizioterápia aktuális kérdései a neurológiában

„FizioPéntek”
online akkreditált szakmai nap

A továbbképzés távoktatásban történik és online vizsgával zárul.

 

A továbbképzés menete:

  • Jelentkezés a képzésre
  • Részvételi díj utalása:
    Magyar Gyógytornász – Fizioterapeuták Társasága
    UniCredit Bank Hungary Zrt. – 10918001-00000062-61040005
    MGYFT tag: 5 000 Ft
    Nem MGYFT tag: 15 000 Ft
    A tanfolyami díj beérkezésének utolsó napja 2023. február 24.
  • A képzés díjának befizetése után e-mailen küldjük a tanfolyam linkjét, melyet február 1-28. között bármikor meg lehet tekinteni.
  • Az online teszt vizsga időpontja: 2023. március 1-5. (A teszt bármikor megnyitható a REDMENTA-ban, a kitöltésre 30 perc áll rendelkezésre, és 1x lehet kitölteni.)
  • Sikeres vizsga után e-mail-en küldjük a pontigazolást 2023. március 20-ig.

A képzés időtartama: 2023. február 1-28.

Helyszín: A képzés személyes jelenlétet nem igényel.

Vizsga: Teszt jellegű 15 kérdés 70%-ára kell helyesen válaszolni 30 perc alatt.

A továbbképzés nyilvántartási száma: SZTK-A- 31127/2022
A továbbképzés pontértéke: 19 pont

Jelentkezők köre: 9. Mozgásterápia és fizioterápia szakmacsoport

Tematika:

  1. előadás Dr. Büki György: Mi lehet a terápia ismérve?

Megemlékezünk a nagy elődökről és felhívjuk a figyelmet a neurológiában a kritikus gondolkodás fontosságára. Az előadás legfontosabb üzenete: „Olyan érdekes, hogy ha egészséges a gyerek akkor játszunk vele, ha valami rendellenessége van akkor már csak fejleszteni akarjuk” (Dr. Temple Grandin).

  1. előadás Németh Klára: A General Movements, mint kvalitatív vizsgálati módszer rövid ismertetése

A módszer kialakulásához vezetett történeti háttér megismertetése. Említést tesznek a magzat spontán mozgásrepertoárjának minőségi komponenseiről 10 hetes kortól kezdve. Megismerkedünk a normál Writhing és a Fidgety fogalmával, mint a General Movements (GM) alapvető fajtáival és részletesen tárgyalják jellemzőit. GM objektivitásáról, vizsgálati hasznáról, prediktív jellegéről is szó esik.

  1. előadás Németh Klára: Handling technikák neuroszociológiai aspektusból, avagy hogyan ne legyünk stresszorok

Bemutatásra kerül dr. Bruce Perry Neuroszekvenciális 3R modellje. Az előadásban tárgyalják, hogy a különféle környezeti inger milyen agyi területet hoz hatása alá és az milyen lehetséges válaszreakciókat válthat ki. Bemutatnak különféle kezelési technikákat, terápiás megközelítéseket a Reasoning szintjén adekvát motoros válasz facilitálására, Lois Bly Neurodevelopmental Treatment eszköztárából. Ritmikus repetitív reguláció versus variabilitás kérdéskörét vizsgálják a Prechtl módszer és MAES terápia szemszögéből.

  1. előadás Dr. Büki György: Röviden a MAES terápiáról

A MAES terápia a tüneteket az agyműködési sajátosságaiból következő másodlagos problémának látja. A terapeuta célja az agy problémamegoldó működésének befolyásolása, a készségek differenciált illesztésén keresztül az egyszerűtől a komplexig.

  1. előadás Szeredai Márta: Veleszületett facialis paresis

Egy amerikai (2011) és egy holland (2020) tanulmány, valamint a saját beteganyagunk (2020) alapján készült összefoglalót oszt meg a hallgatósággal a veleszületett facialis paresis tárgykörében.

  1. előadás Pallag Adrienn: Neuromyelitis optica a rehabilitáció szemszögéből

Az előadásban egy 32 éves NMO-ban szenvedő páciens esetét tárgyalják, aki paraplégiával, latens felső végtagi paresissel, súlyos szenzoros zavarokkal, törzs kontroll zavarral és tónus eltéréssel érkezett rehabilitációra.

  1. előadás Forgács-Kristóf Katalin: Szenzitizáció és ami mögötte van

Az előadást betekintést nyújt a fájdalomélmény kialakulásának és/vagy hosszútávú fennmaradásának neurobiológiai hátterébe, a teljesség igénye nélkül. Az előadás célja a Nemzetközi Fájdalomkutatási Társaság (IASP) taxonómiáján keresztül megismertetni a hallgatót a perifériás és centrális szenzitizáció alapjaival.