Szervező: MGYFT
„FizioPéntek”
online akkreditált szakmai nap
A továbbképzés távoktatásban történik és online vizsgával zárul.
A továbbképzés menete:
A képzés időtartama: 2023. február 1-28.
Helyszín: A képzés személyes jelenlétet nem igényel.
Vizsga: Teszt jellegű 15 kérdés 70%-ára kell helyesen válaszolni 30 perc alatt.
A továbbképzés nyilvántartási száma: SZTK-A- 31127/2022
A továbbképzés pontértéke: 19 pont
Jelentkezők köre: 9. Mozgásterápia és fizioterápia szakmacsoport
Tematika:
Megemlékezünk a nagy elődökről és felhívjuk a figyelmet a neurológiában a kritikus gondolkodás fontosságára. Az előadás legfontosabb üzenete: „Olyan érdekes, hogy ha egészséges a gyerek akkor játszunk vele, ha valami rendellenessége van akkor már csak fejleszteni akarjuk” (Dr. Temple Grandin).
A módszer kialakulásához vezetett történeti háttér megismertetése. Említést tesznek a magzat spontán mozgásrepertoárjának minőségi komponenseiről 10 hetes kortól kezdve. Megismerkedünk a normál Writhing és a Fidgety fogalmával, mint a General Movements (GM) alapvető fajtáival és részletesen tárgyalják jellemzőit. GM objektivitásáról, vizsgálati hasznáról, prediktív jellegéről is szó esik.
Bemutatásra kerül dr. Bruce Perry Neuroszekvenciális 3R modellje. Az előadásban tárgyalják, hogy a különféle környezeti inger milyen agyi területet hoz hatása alá és az milyen lehetséges válaszreakciókat válthat ki. Bemutatnak különféle kezelési technikákat, terápiás megközelítéseket a Reasoning szintjén adekvát motoros válasz facilitálására, Lois Bly Neurodevelopmental Treatment eszköztárából. Ritmikus repetitív reguláció versus variabilitás kérdéskörét vizsgálják a Prechtl módszer és MAES terápia szemszögéből.
A MAES terápia a tüneteket az agyműködési sajátosságaiból következő másodlagos problémának látja. A terapeuta célja az agy problémamegoldó működésének befolyásolása, a készségek differenciált illesztésén keresztül az egyszerűtől a komplexig.
Egy amerikai (2011) és egy holland (2020) tanulmány, valamint a saját beteganyagunk (2020) alapján készült összefoglalót oszt meg a hallgatósággal a veleszületett facialis paresis tárgykörében.
Az előadásban egy 32 éves NMO-ban szenvedő páciens esetét tárgyalják, aki paraplégiával, latens felső végtagi paresissel, súlyos szenzoros zavarokkal, törzs kontroll zavarral és tónus eltéréssel érkezett rehabilitációra.
Az előadást betekintést nyújt a fájdalomélmény kialakulásának és/vagy hosszútávú fennmaradásának neurobiológiai hátterébe, a teljesség igénye nélkül. Az előadás célja a Nemzetközi Fájdalomkutatási Társaság (IASP) taxonómiáján keresztül megismertetni a hallgatót a perifériás és centrális szenzitizáció alapjaival.